Hailed for her "powerful acting" and her "transcendent voice" (Revizor) French soprano Jeanne Gérard is the recipient of the First Prize, the Audience Prize, the Orchestra and Technicians’ Prize of the Concours International de Chant de Mâcon (2019), the First Prize and Special Prize of the Jury of Léopold Bellan International Competition (2017), a winner of Armel Opera Competition (2017), as well as a finalist  of Concorso Liricio Internazionale Ottavio Ziino (2019)  and  Concours International George Enescu (2018).

This season, Jeanne will be making her debut at the Opéra National de Paris for a Beethoven concert (Amphithéâtre Bastille), at the Chorégies d’Orange for the 10th anniversary of
Musiques en fête, at the Festival de Pâques d'Aix-en-Provence where she will give a recital with Renaud Capuçon and Tanguy de Williencourt, and at the Festival de Fénétrange under the baton of Mathieu Herzog with the Ensemble Appassionato. Upcoming roles include Pamina (Die Zauberflöte) at the Grand Théâtre, Scène Nationale de Mâcon under the baton of Eric Geneste directed by Sébastien Lemoine, Dorinda (The Tempest) and The Second Woman (Dido  and Aeneas) conducted by Leonardo García Alarcón with the Cappella Mediterranea, staged by Pascal Neyron at the Rencontres Musicales d'Evian - La Grange au Lac. Her next recording projects are the song cycles of Karol Beffa's next album under French label Klarthe as well as the role of Tessa (Die Afrikareise) with the Sofia Philharmonic and conductor Dario Salvi for Naxos Records.

Most recent operatic engagements include Der Hüter des Tempels (Die Frau ohne Schatten) under the baton of Valery Gergiev during the Verbier Festival, Le Feu/ Rossignol (cover) in Richard Jones’s production of L’Enfant et les sortilèges at the Opéra National de Paris and Amore (Orfeo ed Euridice) at Opera North in Sweden and Budapest Palace of Arts. As a chamber musician, Jeanne has performed in venues such as Carnegie Hall, Symphony Space, Danny Kaye Playhouse, Bargemusic, Dimenna Center, the Bohemian Hall in New-York, Grand Théâtre de Provence, Salle Cortot…

Jeanne Gérard has earned a Master’s of classical voice from Manhattan School of Music, where she studied under the tutelage of Patricia Misslin. She took part in the masterclasses of Thomas Hampson, Thomas Quasthoff, Barbara Frittoli, Mariella Devia, Graham Johnson, Dalton Baldwin, Martin Katz, Jake Heggie, Giulio Zappa… Jeanne has been a member of the Martina Arroyo Foundation, Songfest and the Atelier Lyrique of the Verbier Festival.

She studied humanities at Henri IV (classe préparatoire littéraire) and holds a bachelor degree in philosophy from la Sorbonne. A versatile artist, she studied dance and acting for several years, which led her to perform in musicals when she was a teenager (Cécile Volanges in the world premiere of Les Liaisons dangereuses by Lopez and Anne Frank in Anne, Le Musical at the Théâtre Essaïon), and later on in plays: Mrs Wire in The Lady of Larkspur Lotion (T. Williams), Girl in Mr Paradise (T. Williams), Yelena in Uncle Vanya (A. Chekhov) and Annette Reille in Le Dieu du Carnage (Y. Reza) at the Producers' Club in New-York and at the Auguste Théâtre in Paris. She also sings jazz and has performed at Le Petit Journal Montparnasse, The Manderley Bar, The Bitter End, The Lounge…

Jeanne's performances have been broadcasted on Medici TV, Arte Concert, France Musique and France 3.

Remarquée pour la « grande générosité de sa voix aux accents cuivrés » (Forum Opéra) et son « jeu théâtral puissant » (Revizor), la soprano Jeanne Gérard est une figure montante du chant français.

 

Cette saison, elle fera ses débuts aux Chorégies d'Orange dans le cadre de l’émission Musiques en fête, à l’Opéra National de Paris lors d’un concert consacré à Beethoven à l'Amphithéâtre Bastille, au Festival de Pâques d'Aix-en-Provence pour lequel elle donnera un récital avec Renaud Capuçon et Tanguy de Williencourt et au Festival de Fénétrange sous la direction de Mathieu Herzog avec l’Ensemble Appassionato. Ses prochains rôles incluent Pamina (Die Zauberflöte) au Grand Théâtre, Scène Nationale de Mâcon sous la direction d’Eric Geneste dans une mise en scène de Sébastien Lemoine, The Second Woman (Didon et Enée) et autres extraits d’opéras de Purcell sous la direction de Gabriel García Alarcón avec la Cappella Mediterranea dans une mise en espace de Pascal Neyron à la Grange au Lac lors des Rencontres Musicales d'Evian. Parmi ses projets discographiques, citons l’enregistrement des mélodies du prochain album de Karol Beffa sous le label Klarthe, ainsi que le rôle de Tessa (Die Afrikareise) au Bulgaria Hall avec l'Orchestre Philharmonique de Sofia et le chef Dario chez Naxos Records.

Ses prises de rôles les plus récentes incluent la Gardienne du temple (Die Frau ohne Schatten) sous la direction de Valery Gergiev dans le cadre du Festival de Verbier, l’Amour (Orfeo ed Euridice) au Palais des Arts de Budapest et à l’Opéra du Nord en Suède,  Frasquita (Carmen) avec La Fabrique Opéra de Grenoble et le Feu/ Rossignol (doublure) dans la production de Richard Jones de L’Enfant et les sortilèges à l’Opéra National de Paris. En musique de chambre, Jeanne a chanté à Carnegie Hall, Symphony Space, Danny Kaye Playhouse, Bargemusic, Dimenna Center for the Performing Arts, the Bohemian Hall, Spectrum à New-York, à la Salle Cortot, au Festival Jeunes Talents, au Grand Théâtre de Provence…



Jeanne Gérard a remporté les Premier Prix, Prix du Public, Prix de l'Orchestre et des techniciens lors du Concours International de Chant de Mâcon (2019), Premier Prix et Prix Spécial du Jury au Concours International Léopold Bellan International (2017), a été lauréate de Armel Opera Competition (2017), et finaliste du Concorso Liricio Internazionale Ottavio Ziino (2019) et du Concours International George Enescu (2018). Elle a obtenu son Master de chant lyrique à la Manhattan School of Music, où elle a étudié avec Patricia Misslin. Elle a participé aux masterclasses de Mariella Devia, Thomas Hampson, Thomas Quasthoff , Barbara Frittoli, Graham Johnson, Dalton Baldwin, Martin Katz, Jake Heggie, Giulio Zappa, Daniel Mesguich… Elle a été membre de la Fondation Martina Arroyo, Songfest et de l’Atelier Lyrique du Festival de Vebier.

Jeanne a étudié en classe préparatoire littéraire à Henri IV (hypokhâgne, khâgne, spécialisée en philosophie) et est titulaire d’une licence de philosophie de la Sorbonne. Artiste polyvalente, elle a étudié la danse et le théâtre pendant de nombreuses années, ce qui lui a permis de chanter dans des comédies musicales lorsqu’elle était adolescente (Cécile Volanges dans la création des Liaisons dangereuses de Lopez et Anne Frank dans Anne, Le Musical au Théâtre Essaïon), ainsi que de jouer les rôles de Mrs Wire dans The Lady of Larkspur Lotion (T. Williams), Girl dans Mr Paradise (T. Williams), Yelena dans Uncle Vanya (A. Chekhov) et Annette Reille dans Le Dieu du Carnage (Y. Reza) au Producers' Club à New-York et à l’Auguste Théâtre à Paris. Elle chante également du jazz et s’est produite au Petit Journal Montparnasse à Paris, et au Manderley Bar, au Bitter End et au Lounge à New-York.

Jeanne a pu être entendue sur Medici TV, Arte Concert, France 3 et France Musique.